Whole lotta shakin´

product-4723061

Min första musikaliska milstolpe inträffade redan 1967 när en av mina äldre bröder kom hem med en platta med Jerry Lee Lewis. Mitt liv har inte varit detsamma sedan den dagen! Jag lärde mig att spela, sjunga, gurgla och spela med fötterna som Jerry Lee.  Jag gick inte hem från skolan, jag sprang och in till pianot och lirade ”Whole lotta shakin’ going on”.

På den vägen är det… för mig är Jerry Lee Lewis ”The King of rock´n roll”.  Se, lyssna och njut!

3 svar to “Whole lotta shakin´”

  1. gladatony Says:

    Hej Roland!

    Kul att du har börjat blogga. Det ska bli spännande att se vad som händer på den här sidan. Klippet med Jerry Lee Lewis är en höjdare!

    Hälsningar Tony B

  2. utbult Says:

    Tack Tony!

    Träffade en av mina musikervänner för en tid sedan som sa att han har Little Richard som favorit. Visst, Little Richard har gjort en del bra saker, Lucille och Tutti Frutti. När han går upp i falsett ibland så låter han lite som en äggsjuk höna, men OK. Såg honom tillsammans med Chuck Berry och Jerry Lee för några år sedan i Göteborg. Jerry Lee Lewis är trots allt ”last man standing”.

    Som jag ser det.

    Roland

  3. Min version av Jerry Lee « Utbult’s blogg Says:

    […] version av Jerry Lee By utbult Jag har ju tidigare bloggat om Jerry Lee Lewis Här kommer lite mer om hans […]

Kommentera

