Hur en låt blev till

happy-snowboard1

En solig dag på Löttorps camping sommaren 2007 kom en man fram till mig och berättade att han kände sig som en miljonär… Men det handlade inte om pengar utan om hans barnbarn, hans sociala situation och hans tro på Gud.

Det slog mig att hans tanke kunde bli en låt. Ett stänk av den gamla Guldgrävarsången med Lapp-Lisa (”för jag blev frälst, ja härligt frälst och jordens skatter får vem som helst. Jag byter ej bort den skatt jag fått för millioner – jag mår så gott.”)

Det blev låten ”Jag är miljonär”.  Om du vill provlyssna på låten, klicka här

Kommentera

