Min version av Jerry Lee

Jag har ju tidigare bloggat om Jerry Lee Lewis Här kommer lite mer om hans bakgrund.

När Jerry Lee Lewis var 8 år började han spela piano. När han var 12 spelade han till församlingssången i kyrkan i Ferriday i Louisiana, USA. Sedan började han på en bibelskola men då kom en av lärarna fram till honom och sa: – Antingen får du sluta spela på det här viset eller också lämnar du den här bibelskolan…

Jerry valde att lämna bibelskolan. Han har levt ett hårt liv och har haft ständigt dåligt samvete för att han spelade in ”Great Balls Of Fire” och andra låtar som ”förledde ungdomen”.

Ingen har betytt så mycket för mig musikaliskt som Jerry Lee Lewis. I TV-serien ”Minns du sången” fick jag möjlighet att göra min egen version av ”Whole Lotta Shakin´” med min egen textvariant…

4 svar to “Min version av Jerry Lee”

  1. Peter Says:

    Det är inte klokt vilken begåvning de förlorade på grund av sina fördomar och sin trångsynthet. Gör vi samma misstag idag?

  2. Roland Utbult Says:

    Peter, jag hoppas och tror att vi har kommit längre. Framförallt är det viktigt att uppmuntra kreativitet i olika former.

  3. Adelheid Gustavsen Says:

    Har hørt deg i Salem,Skudeneshavn og Åkra kirke!Det er jo helt rått!Jeg koste meg skikkelig på konserten.Du har vært flere ganger i Åkra kirke.

  4. Adelheid Gustavsen Says:

    Jeg har sunget inn Jag er på vandring og lagt den ut på Youtube.Hvordan er svenskuttalen min?Veldig dårlig?

Kommentera

