På väg till Jesusmanifestationen

jesusman-logga

I januari i år bestämde jag mig för att resa till Jesusmanifestationen i Stockholm lördag 2 maj. Jag ville vara med och manifestera Jesus Kristus som Herre.


För att informera mig gick jag in på Jesusmanifestationens hemsida och tyckte om det som stod där:


”Jesusmanifestationen vänder sig inte mot något, är ingen demonstration och marknadsför inte någon särskild kyrka. Jesusmanifestationen lyfter fram kärnan i den kristna tron som vi alla kan samlas omkring, det som förenar – Jesus Kristus. Jesus Kristus förkunnas, upphöjs, tillbeds och är i centrum i allt som sker denna dag.”


En dag ringde en av mina musikerkollegor och föreslog att jag skulle se på Paulus brev till Filipperna kapitel 2 vers 9 (Fil. 2:9) och försöka sätta en melodi till den. Jag satte mig vid pianot och melodin kom direkt. Då tänkte jag att den här kan ju sjungas på manifestationen i Stockholm och bli en del av lovsången.


Efter kontakter med ledningen för Jesusmanifestationen meddelade Tjebbo van den Eijkof att han ville att den här lovsången skulle finnas med i avslutningen av samlingen i Kungsträdgården kl. 15-17 lördagen den 2 maj.


Gå in på hemsidan http://www.jesusmanifestationen.se/ så kan du fritt och enkelt ladda ner både mp3-inspelningen och noterna av lovsången Fil. 2:9.


Framför allt – kom med och bli en del av Jesusmanifestationen i Stockholm 2009!


Om du vill kan du anmäla dig till bibelutdelning i Stockholm som pågår under hela 1-maj-helgen. Klicka här

6 svar to “På väg till Jesusmanifestationen”

  1. Bengt Sjöberg Says:

    Vi blir en grupp från församlingen som kommer. Detta går bara inte att missa. Ska nog ta med gitarren i år också.
    Hälsningar Bengt

  2. Roland Utbult Says:

    Bra Bengt! Ta med gitarren så blir det säkert tillfälle för oss att spela och sjunga något tillsammans.

  3. Patrick Oelund Says:

    Tyvarr kan jag inte komma in pa sidan eftersom Kina inte tillater mig. Antagligen ar det for att Jesus finns med i adressen.

  4. peter klang Says:

    ja vi är ett gäng från helsingborg som skall vara med och dela ut biblar den 30 april-2maj, det är ett viktigt arbete,att nå ut till dom som verkligen behöver det,be gärna för oss i kväll då samlas vi för att bedja för att 50st åker med oss till plattan,guds rika välsignelser/peter k

  5. Gunnel Lundström Says:

    Hejsan Roland.. Vi är ett gäng.. från Byrsta Missionsförsamling i Kumla som kommer.. och upphöjer Jesus Kristus som vår Herre och frälsare..
    Ska bli underbart att samlas så många frälsta.. Gud välsigne dig.. vi mäöts på Jesusmanifestationen.. Nu ska jag lyssna till din lovsång..

  6. Mari Says:

    Hade gärna varit med då jag tycker det är ett viktigt (inte minst i dessa dagar) budskap att manifistera JESUS som Herre !! Men tyvärr så bor jag lite för långt norrut för att få till det. Men jag är med er i bön !!

Kommentera

