Jesus i Kungsan

jesusman-logga

Årets Jesusmanifestation lördag 2 maj i Stockholm blev något alldeles extra! 18.000 personer samlade i Kungsträdgården talar sitt tydliga språk. När de kristna samlas under den gemensamma parollen ”Jesus lever” blir de en kraft att räkna med.

Här fanns ingen enskild kyrka som marknadsförde sina troslinjer. Det var inte heller en demonstration mot någonting utan en manifestation med fokus på Jesus Kristus. En upplevelse av att jag är en del av något som är större än mig själv.

Solen sken och det blev för många en oförglömlig dag. För mig som sångare var förbönsgudstjänsten i Filadelfiakyrkan på morgonen något att minnas för den goda, varma atmosfären. Men det går inte att komma ifrån att den bild av 18.000 personer som jag såg när jag stod på scenen och sjöng i Kungsan senare på eftermiddagen för alltid har etsat sig fast på min näthinna.

Det var som en otroligt stor, vacker kör som stämde upp i en gemensam lovsång till Jesus Kristus. Och det i en kyrka utan tak!

Roland Utbult

3 svar to “Jesus i Kungsan”

  1. Mari Says:

    Låter så otroligt härligt ! Just det att det är kristna från alla olika församlingar o organisationer som tillsammans proklamerar att JESUS KRISTUS lever !! Så stort!!
    Ser framemot den dagen vi ska få samlas från alla kyrkor här i Skellefteå och lovsjunga JESUS på möjligheternas torg. Några tusen skulle vi nog kunna bli om folk kommer från byar o samhällen runt om också =) Blessings/Mari

  2. krister Says:

    Den här enheten med Jesus i centrum startar ett flöde Som ger ”Andens liv i brudens hjärta”Inget är större än när någon människa får taimot Jesus som sin frälsare.
    Sist men inte minst, hoppas jag att du blir invald i Europaparlamentet,Det Jesus står för, behövs där,verkligen.
    din vän Krister.

  3. Bengt Sjöberg Says:

    Håller helt med. ”Det finns en kraftig utvecklingspotential i detta” sa en man som kom till Gospel Medias bokbord. Han hade nyligen börjat intressera sig för Jesus och ställde under cirka 30 minuter en mängd frågor.
    Jag har också skrivit om Jesusmanifestationen och min son Josef har lagt upp en film på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=pcnz8Q8oA1U

Kommentera

