EU-valet och sedan?

Railway of life

Valet till Europaparlamentet är över. Läs mer om det i Dagen. Tack till alla som kryssat mig och på olika sätt varit engagerade i valet. Jag nådde inte ända fram den här gången men alla kryss kommer att betyda att jag som kristen på ett nytt sätt kan vara med och prägla politiken. Varje kryss ger mig råg i ryggen eftersom det pågår en kamp om hur människor och tro ska behandlas i Sverige, Europa och världen.

Samtidigt blir den valkampanj som jag tillsammans med mina medhjälpare just genomfört en god investering i tid och kraft inför nästa års riksdagsval. Det ser jag fram emot med stor tillförsikt.

Jag kommer framöver att fortsätta turnera med mina sånger och mitt band runt om i hela Skandinavien. Musiken är mitt starkaste vapen och den vill jag använda eftersom jag ser vad den betyder för människor jag möter.

Kommer också att arbeta med internationell hjälpverksamhet, ett område som jag känner starkt för.  Det kan gälla fattiga kvinnor i Indien som får en ko som en nystart i livet, barn i Afrika som får mat och utbildning tack vare faddrar i Sverige eller utsatta barn i Östeuropa som drabbas hårt på grund av den ekonomiska krisen.

Men vi får inte heller glömma alla dem som i vårt land lever i utsatta situationer. Därför ser jag också fram emot riksdagsvalet 2010. Vägen ligger öppen!

Roland Utbult

Ett svar to “EU-valet och sedan?”

  1. Angela Says:

    Önskar dig Guds välsignelse i ditt fortsatta arbete med både sång, musik, internationell hjälpverksamhet och politiken.
    Angela o Kjell på Åstol

Kommentera

