Start ny hemsida www.kryssautbult.nu

I samband med att mitt politiska engagemang nu finns hos Kristdemokraterna så har jag laddat upp en ny hemsida med alldeles nytt och fräscht material. Det är ett år kvar till valet 2010 och valrörelsen är redan igång. Det kommer att bli intressant och spännande! Rubriken för mitt politiska arbete är ”Se människan!”.

Det gäller att tydligt och sakligt förklara de hjärtefrågor som man brinner för. Men det är naturligtvis också viktigt att ha visioner. Allt det här kan du läsa om på hemsidan:

www.kryssautbult.nu

En stor eloge till min medarbetare Tony Berglund som har designat hemsidan och som också har format min musiksida. Han kommer givetvis att hjälpa till att hålla hemsidorna uppdaterade. 

Nya debattartiklar, aktuella händelser och framförallt Kristdemokraternas politik gör att den nya hemsidan alltid har något intressant att bjuda på.

Välkommen in!

Roland Utbult (KD)

Annonser

5 svar to “Start ny hemsida www.kryssautbult.nu”

  1. Ann-Christin Says:

    Jättebra Roland. Hoppas du verkligen ser människan. Att ditt arbete inom KD blir sånt att människan inte glöms bort. Det finns ju en liten tendens ibland till de :)) Om du kan hålla det löftet så tror jag att ditt arbete inom KD blir långt o mycket bra

  2. Torbjörn Says:

    Hej Roland.
    Det finns kristna inom dom flesta partier..och om man läser alla
    partiprogram så ser dom väl i stort sett ganska lika ut? Det som förvånar mig mycket är att Kristdemokraterna inte mer och MYCKET tydligare berättar om sin kristna tro. Man välsignar aldrig en annan politiker..Aldrig i talarstol säga: ”Gud välsigne er alla här”..eller liknande. Däremot strör dom flesta villigt ut ironiska kommentarer till höger och vänster. Ganska elak sådana också. Om inte KD vågar tala om vad dom som parti och som kristna vill, vilka skall då göra det? Ni politiker har ju ett gyllene tillfälle att prata om att vara kristen. Nu är det är mer att vara slängd i mun och käbbla med andra partiers politiker..särskilt oppositionen. Jag själv är icke aktiv i något parti, men är kristen. Dessutom bor jag i Norge sedan 6 månader och här på landet är dom flesta kristna. Men tidigare om åren ( i Sverige) så sa utlänningar (till mig) som flyttade till Sverige att ”ni Svenskar vågar inte STÅ UPP FÖR ER KRISTNA TRO”..vilket kanske är sant. Det är som om vi skäms (?) I skolorna är det inte längre kristendom. Sverige är ett sekulariserat land..och om vi inte ändrar på inställningen att våga tala om kristendom, så är den kanske snart ett minne blott (?)…det kanske är att ta i..men risken finns ju. Andra religioner tar över..Islam t.e.x
    Jag tror att många (?) fler från andra partier skulle gå över till KD, om KD mycket mer öppet talar om att KD är ett parti med kristen livssyn. Dessutom skulle kanske många andra (sökare) som vill tro, rösta på KD om PARTIET stod upp för den kristna kärleken och en kristen tro.
    Skall vi vänta tills alla andra ställer sig upp för att visa att man är kristen..ja, då får vi vänta länge.
    KD ligger vid en farlig gräns nu 4%..och nu starkare än någonsin borde profilera sin kristna livssyn. Stå upp för den!
    Kristna brodershälsningar från
    Torbjörn

  3. utbult Says:

    Torbjörn broder!

    Du tar upp en viktig fråga. Det är klart att vi inte ska skämmas för eller hålla tillbaka vår kristna tro. Om vi gör det så blir det bara patetiskt. I det politiska livet har jag bara mött respekt eftersom jag är tydlig med min kristna tro. Dessutom säger Tony Blarir i en intervju: ”Trons röst får inte vara frånvarande i samhällsdebatten.”
    Men jag vill samtidigt säga att det är inte genom lagar och regler som kristendomen gör framsteg. Det är genom att varje kristen människa tar sitt ansvar att bära vittnesbördet om Jesus Kristus till sina medmänniskor!

    ”Kristdemokrati är demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund”. Så står det i KD:s principprogram och det tål att jämföras med samtliga andra politiska partier. Dessa kristna värderingar vill jag stå upp för och för det behöver jag din förbön.

    Hälsningar vännen
    Roland Utbult

    • Torbjörn Says:

      Hej Roland.
      Jag efterlyser att politiker vid debatter i ex. TV visar en ödmjuk och kärleksfylld framtoning..utan att för den skull vara mesiga. Jesus var inte mesig och det behöver vi inte heller vara…för i våra motståndare finns också Jesus. Och det är bättre att be för en ”motståndare” än att vinna verbala poänger, vilket jag tycker ibland verkar vara en morot för många. Vi är alla skapade av Gud och Gud bor i oss alla. Vi borde be om global syndanöd så att människor börjar längta efter Gud. Jag ber ofta om väckelse i denna värld. Speciellt i Sverige, Norge, Finland, Danmark. Vi är lite väl blyga i vårt kristna framtoning. Jag var ofta i Klara Kyrka när jag bodde i Stockholm. Där kämpar man verkligen i handling för dom svaga i samhället. Vilka underbara föredömen dom är där! Rekommenderar starkt denna församling! En gång när jag var halvvägs in i katedralen så ville jag egentligen gå fram till altaret och gå ner på knä för att be..men det var turister som gick där och jag var lite ”blyg” kanske för att gå fram. DÅ sade röst inom mig. ”Skäms du för mig?” Och jag svarade ”NEJ!”, verkligen inte, och gick fram och ner på knä och bad, vilket jag sedan alltid gör när jag kommer dit. Det är underbart!. Med detta vill jag säga att vi skall inte vara rädda för att visa vår kärlek till Gud och Jesus!. Men vi skall inte ha någon ära av att älska Gud. Det är en självklarhet som kristen…för att avrunda detta inlägg. Vi måste stå upp för Jesus. Han har gjort det i all sin härlighet..och beviset är signerat på Korset. Vilken ofattbar kärlek! Gud ÄR kärlek.

  4. utbult Says:

    Tack Torbjörn för dina inspirerande och utmanande ord. /R

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: