Det händer i valrörelsen

Efter en konsert i somras i norra Bohuslän hörde Berit av sig. Hon berättade att hon länge haft en bön i sitt hjärta att kyrkan där hon bodde skulle fyllas av människor. När vi var där med vår konsert fylldes kyrkan nästan helt.

Dagen efter mailade Berit och beskrev sin glädje över konserten och alla människor som kommit till kyrkan. Men så skickade hon ytterligare ett mail: ”Jag har sett på Facebook att du vill ha hjälp i valrörelsen. Jag tror att jag kan bidra…”

Jag anade inte då vilken insats Berit skulle göra (och kommer att göra eftersom valrörelsen nu går in i ett intensivare skede). Hittills har hon varit med att klistra affischer, delat ut Kristdemokraternas broschyrer och mina personvalsfoldrar på bl.a. Rabbalshede marknad, pratat med människor i sin omgivning om min kandidatur. Det kan mycket väl vara så att när kryssen på valsedlarna räknas samman efter valet den 19 september så är det Berits insats som i hög grad bidragit till min seger. I så fall ska jag se till att Berit och Anish (som hjälps åt på bilden ovan) och alla de andra som aktivt hjälper till under min peronvalskampanj, ska dela den segern med mig!

Vi går nu in i tre veckors hårt kampanjande för Kristdemokraterna i valkretsen Västra Götaland västra (hela Bohuslän + kommunerna Härryda, Partille och Mölndal). Med tanke på händelsen med Berit och annat mirakulöst som inträffat hittills, så ser jag fram emot en spännande och inspirerande personvalskampanj. Läs mer på www.kryssautbult.nu

Roland Utbult

Riksdagskandidat  (KD)

Kommentera

