TACK!

TACK till alla er som röstat in mig i Sveriges Riksdag för Kristdemokraterna. Nu är sluträkningen klar och jag fick 2.709 personröster vilket ger 16,39% (det behövdes 8%). Det är en glädje och en stor utmaning att representera er i riksdagen. Jag skall förvalta det förtroendet på bästa sätt. Tack också alla ni som hjälpt till på olika sätt i valkampanjen. Det har varit hårt arbete men samtidigt mycket inspirerande.
Nu börjar arbetet och det lär bli tufft många gånger men jag har stora förhoppningar att  vara med och påverka svensk politik framöver.
För mig är de sociala frågorna viktigast. Kristdemokraterna ska vara ett parti som ställer upp för människor i utsatta situationer. Under kommande mandatperiod kommer ett förslag att genomföras som handlar om avdragsrätt för gåvor till ideella organisationer. Det har jag kämpat för länge och ser fram emot att det förverkligas. Det kommer att stärka de goda krafterna i samhället.
Jag ska nu representera Västsverige i Riksdagen. En betydande industriregion där kommunikationer som länkar samman städerna med landsbygd, kust och skärgård är viktiga. Det vill jag arbeta för liksom havsmiljön. Jag hoppas kunna bidra till att yrkesfiskarna får glädjen och stoltheten tillbaka.
Läs gärna mer i tidningen Dagen.
Roland Utbult
Riksdagsledamot för Kristdemokraterna
Ett svar to “TACK!”

  1. Peter Soilander Says:

    Grattis Roland!

Kommentera

