2013 – miraklernas år

Guds finger 2Jag har börjat räkna mirakler. Innan jag somnar på kvällen så räknar jag de mirakler jag varit med om under dagen. Det brukar bli två, tre eller upp till fem mirakler. Någon dag är det inget alls, men det är bara undantagsvis.

Med mirakler menar jag sådant som jag inte planerat själv. Det är som om Gud rör med sitt finger lite grann och så händer det oväntade. Det finns små och stora mirakler. Att få barn är ett av de största miraklerna. De små miraklerna kan vara lite svårare att upptäcka om man inte är vaksam. Det kan vara ett möte med någon eller att det öppnas en väg till något nytt.

När man räknar mirakler så räknar man inte sådant som gör ont eller sticker. Man räknar det goda som hänt. Sedan somnar jag i en känsla av att det händer mycket som är bra i livet. Jag vaknar så småningom med en undran och viss bävan inför vad den nya dagen kommer att innehålla. För i utmaningarna – och själva livet är ju en stor utmaning – så händer det både bra och dåliga saker.

Nu skriver vi 2013 och det betyder ett nytt år med nya utmaningar och möjligheter. Gör det till din egen rutin att räkna mirakler innan du somnar. Du kommer att upptäcka hur mycket gott som händer dig varje dag! Skriv gärna ner vad som händer.

Vad kommer 2013 att innehålla? Det vet vi väldigt lite om. Men en sak vet jag helt säkert – att detta nya år kommer att innehålla ett stort antal små och stora mirakler.

Önskar dig en mirakulös fortsättning på det nya året!

Roland Utbult

Riksdagsledamot (KD)

3 svar to “2013 – miraklernas år”

  1. Lars Andersson Says:

    Jätte bra ide..man somnar gott..och vaknar skönt..eftersom det är bevisat att det sista man tänker på innan man somnar..är det första man tänker på när man vaknar..och dom tankar man ägnar mest åt..är dom som kommer att dominera..typ ”..sådan en man tänker sådan är han..” Den starkaste tanken du har styr dig..bless!

  2. Marit Kaasa Eliassen Says:

    Takk for påminnelsen om å räkna miraklene på slutten av dagen…og som du sier….det er ikke alltid de store hendelser som får betegnelsen mirakel….”bare” det å få stå opp, kunne utføre store eller mindre ting i hverdagen, er på mange vis et mirakel, i det henseendet at intet er en selvfølge !

  3. Ett mirakel mitt i vardagen | Utbults blogg Says:

    […] Jag räknar ju mirakler innan jag somnar på kvällen. Det kan du läsa om på den här bloggen i inlägget ”2013 – miraklernas år”. […]

Kommentera

