Det kom ett mail om knappen…

KD 12% InblickDet har kommit många glada mail och tillrop efter att jag presenterade knappen ”KD över 12% Val 2014”. Knappen är till för att väcka uppmärksamhet och öppna för en dialog. Är det möjligt med 12%? JA, vi har politiken!!!

Ett av mailen kom från Bo Lindahl, Jönköping, som har arbetat 37 år som aktiv i Kristdemokraterna, bl.a. som ordförande i skolstyrelsen i Gnosjö kommun:

Hej Roland!

Kul med din knapp.

Jag var ordförande i Gnosjö under 21 år, och valet 1994 tappade vi ett mandat från 6 till 5 mandat med 6 röstes marginal. Vilket retade mig – 6 röster…

Första gruppmötet vi hade, presenterade jag vad som fordras för återta mandatet och öka till 8 mandat. Jag blev utskrattad i bland men sa alltid att målet är 8 mandat. Vi fick 12 mandat!

Vi måste tro på framgång och måste våga säga det.

Ha det bra.

Bosse

Citerat med tillstånd.

Kommentera

